Terenske vaje pri predmetu Osnove študija turizma (mag. Milena Sitar-Matelič)
Pri predmetu Osnove študija turizma smo imeli tudi terenske vaje. 10. aprila smo redni študenti obiskali Turistično informacijski center v Celju (TIC). Včasih je bil TIC lociran na Krekovem trgu, sedaj pa obratuje v osrčju starega mestnega jedra, na Glavnem trgu 17. »Novi« TIC je eden najlepših v državi, njegova največja dodana vrednost je paviljon za prezentacijo arheoloških najdb rimske Celeie. Namen paviljona je širši javnosti predstaviti arheološko zbirko, najdeno med nedavno obnovo starega mestnega jedra. Cilj take prezentacije je večja prepoznavnost ne samo na slovenskih tleh, temveč je izjemno prijetno presenečenje predvsem za tuje obiskovalce, saj nova odkritja močno spreminjajo naše vedenje o antični Celei.
Zbrali smo se pri TIC-u ob 9. uri zjutraj, kjer so nas gostiteljice zelo lepo sprejele. Ko smo prišli čez glavni vhod, nas je pot peljala skozi paviljon antičnih zidov v glavni prostor, kjer so nam gostiteljice predstavile Zavod za kulturne prireditve in turizem Celeia, njihove partnerje, razvoj ter poslovanje TIC-a. Na začetku so nam predstavili projekt nove zgradbe informacijskega centra, ki so ga odprli leta 2016. Pogovarjali smo se tudi o naši najbolj znani turistični točki v Celju, o Starem gradu. Ta Celjska znamenitost je najbolj prepoznavna blagovna znamka mesta in ustvarja najvišje prihodke. Z leti se je vstopnina za obisk starega gradu višala, dogajanje na gradu so popestrili s srednjeveškimi aktivnostmi za mlado in starejšo populacijo. Še sedaj se na starem gradu odvijajo različne srednjeveške igre, nastopi različnih kulturnih skupin, prav tako pa tudi zanimivi animatorji povečujejo povpraševanje in obisk te turistične točke. Izkupiček od prodaje vstopnic in komercialnih prireditev vlagajo v dodatne vsebine in aktivnosti. Vstopnice so na voljo v TIC-u, kjer si lahko obiskovalci kupijo tudi različne spominke, literarna dela ali pa izdelke domače obrti iz Celjske »umetniške četrti«. V TICU se lahko naročijo tudi strokovna vodenja po mestu in gradu.
Nato smo se dotaknili zelene politike slovenskega turizma, kjer smo sprejeli 10 trajnostnih načel, s katerimi se zavezujemo k trajnostnem delovanju in nenehnemu prizadevanju za izboljšave:
- ”Slovenska zelena” temelji na neokrnjeni naravi in na odločenosti, da takšna tudi ostane.
- Zavedamo se, da uspeh turizma v Sloveniji temelji na kredibilnosti naše zelene podobe.
- Zagotavljamo, da v celoti izpolnjujemo pogoje, ki jih opredeljuje okoljska zakonodaja v Sloveniji.
- Izpolnjujemo kriterije, kot jih opredeljujejo globalni oz. evropski indikatorji za trajnostni management na ravni destinacij.
- Znamka SLOVENIA GREEN obiskovalcem Slovenije podaja obljubo, da nosilci tega znaka delujemo po trajnostnih načelih in izboljšujemo razvoj poslovanja.
- Obiskovalce spodbujamo k spoštljivem in odgovornem odnosu do narave.
- Vključevanje lokalne skupnosti v turizem in razvijanje turizma.
- Spremljamo novosti in se zavedamo pomena uvajanja zelenih inovacij.
- Zaradi ugodnega križišča pomembnih prometnih poti, spodbujamo trajno mobilnost
- Želimo, da obiskovalci občutijo pokrajinsko in biotsko raznolikost Slovenije, zato v našem kraju izpostavljamo tisto kar je tu najbolj posebno, avtentično.
Po pogovoru smo se pod strokovnim vodstvom sprehodili po paviljonu, kjer se nahajajo ostanki rimskih vil, njihovih talnih mozaikov in ogrevalnih sistemov antične Celeie – kot vidite na slikah.
Za konec pa smo si ogledali še mozaik antične Celeie, ki so ga našli pri obnovi in ga restavrirali v kletnih prostorih stavbe. Na fotografijah opazite, da mozaik ni restavriran v 100% podobi.
Reportažo obiska sem pripravil Žiga Kunstič, študent 1. letnika turizma.
Celje, 17. april 2019