Profil diplomanta
Kompetence diplomiranega ekonomista
Diplomant študijskega programa prve stopnje Komerciala bo poleg splošnih kompetenc, kot so npr. poznavanje in razumevanje procesov v poslovnem okolju, obvladovanje raziskovalnih metod in usposobljenost za osebni razvoj, osebno rast in vseživljenjsko učenje, pridobil še predmetno-specifične kompetence, kot so:
- razumevanje osnov makro in mikro ekonomije,
- sposobnost uporabe informacijsko komunikacijske tehnologije in sistemov v poslovanju podjetja,
- poznavanje temeljnih ekonomskih pojmov in vprašanj,
- poznavanje gospodarskega prava,
- poznavanje in razumevanje sistema trženja,
- razumevanje dinamičnih sprememb na mednarodnih trgih in njihov vpliv na mednarodno poslovanje podjetja,
- sposobnost povezovanja logistike z vsemi poslovnimi funkcijami,
- poznavanje pomena revidiranja računovodskih izkazov,
- poznavanje finančnega načrtovanja in načinov financiranja podjetja,
- poznavanje in razumevanje plačilnega prometa,
- sposobnost strokovnega dela na področju nabavnega poslovanja,
- poznavanja pomena povezave: organizacijska struktura – strategija podjetja – organizacijska kultura,
- ugotoviti, kako spoznati in razvijati kompetence zaposlenih,
- poznavanje delovanja Evropske unije in metod pridobivanja ter uporabe sredstev EU in
- poznavanje osnov poslovodenja, organizacijskih struktur in procesov ciljnega vodenja.
Področja zaposlitve
Diplomant študijskega programa Komerciala lahko opravlja visoko strokovno delo in naloge s področja komercialnega poslovanja (nabava, skladiščenje, transport in logistika, marketing, prodaja in obračun poslovanja, tržne in poslovne raziskave ter analize), v gospodarstvu in v negospodarstvu. Prav tako lahko vodi poslovanje, strokovna opravila in zaposlene v organizaciji ali organizacijski enoti.
Značilne zaposlitve:
- vodja komerciale,
- vodja trženja,
- vodja trgovinskega podjetja,
- vodja razvoja trgovine,
- vodja notranje trgovine,
- vodja zunanje trgovine,
- vodja prodajnih enot,
- poslovodja,
- vodja skladišč,
- vodja izmen,
- načrtovalec oglaševalskih akcij,
- raziskovalec prodajnega trga,
- načrtovalec komercialnih storitev,
- vodja blagovne znamke,
- svetovalec za komercialno poslovanje,
- svetovalec za prodajne metode,
- svetovalec za promocijo,
- vodenje oddelkov ali služb v bankah, zavarovalnicah,
- kontrolor opravljanja komercialnih storitev,
- sestavljalec komercialnih pogodb,
- samostojni podjetnik,
- …